12/05/2010

kesadaran

bila pinangan itu masuk untuk diriku..saat itu aku merasakan bahagia dan ketenangan yang tidak dapat kuungkapkan dengan kata-kata. saat itu juga aku tahu aku bersedia untuk menjadi isteri yang baik kepada bakal suamiku. aku beristikharah, mengharapkan petunjuk dari yang Maha Esa. aku mahu yakin dialah lelaki yang Allah takdirkan untuk menjadi suami ku. hati aku tenang dan yakin, dia adalah orangnya.

aku bersedia untuk memberi sepenuh hati dan kesetiaan kepada dia.tapi..tidak ada istilah bercinta atau hubungan antara laki-laki dan perempuan sebelum nikah. kerna, setiap yang terjadi bertentangan dengan syariat atau hukum itu pasti akan mendatangkan masalah pada kedua pihak. dari pihak aku, aku sering merasa tidak tenang, tidak gembira dengan dirinya. aku merasa seolah-olah dia tidak menyayangi aku sepertimana aku menyayangi dia. belaian kasih yang aku dambakan tidak terpenuhi. aku sering marah, sedih dengan dia.

suatu hari aku berdoa, untuk Allah memberi aku petunjuk bagaimana aku harus menjalani hubungan dengan bakal suamiku sebelum kami bernikah. aku temu jawapan hari ini. aku akan berkawan dengan nya dan cuba mengenali hati budinya. tidak lebih dan tidak kurang sebagai kawan. aku yakin, apabila tiba masa, kami disatukan, cinta itu pasti berputik dengan sendirinya kerna Allah itu maha Pengasih lagi maha Penyayang. cinta yang hadir pasti akan lebih diredhai. aku akan berbuat mengikut jalan yang benar. sepertimana dia dtg kepadaku dengan cara yang baik. dengan cara yang betul dan baik juga kami akan mengalami perasaan cinta itu.

aku harap die bersabar dan aku harap die akan tahu,yakin bahwa aku akan menjadi yang terbaik utk dirinya.:)

Tidak ada komentar: